Kommunikation från hjärtat...

Igår fick jag veta att en vän till mig och Thomas precis spelat in 2 nya låtar. Nyfiken som jag är så lyssnade jag genast igenom dessa, och det var som jag hade gissat mycket bra i mitt tycke. Men det här ska inte vara något reklaminlägg för honom utan ett sätt att visa hur vi tror att man bör kommunicera för att få en trogen fanskara till sitt varumärke.

Jag är övertygad om att du tycker att du kan höra om en sångare sjunger från hjärtat eller inte,  om musiken är "äkta", om han eller hon verkligen tror på de budskap som musiken bär fram. Självklart finns de gråzoner här, jag tycker i alla fall att jag hör de, till och med när det inte är min "musikstil".

Att artisten är själva varumräket vet vi, allt och alla är varumärken idag. Men i mina ögon är musiken mer kommunikation än produkt. Artister som vill få ut ett budskap och kan kommunicera från hjärtat är artister som jag tror de flesta lyssnar till.

Har du funderat över att de fungerar så kring alla varumärken?

Ett exempel, The Body Shop.

Kännetecknande för företaget är att dom arbetar både med försäljning och etik. Det vill säga att detta är affärsidén. Man tror på detta, det finns med från grunden och är identiteten.

Därför är det också de budskap man lyckas kommunicera.

Det är bara ett exempel på flera. Ben & Jerry, Appel... u name em...

Dessa företag får ut känslor och budskap för man kommunicerar från hjärtat...
Hoppas ni förstår vad vi menar =)

//Star&Pirate


Givetvis ska vi ha med länkar till några artister vi tycker stämmer in här så ni kan lyssna och se om ni håller med.

Johannes Sparrén

Aron

Asha Ali

Kommentarer
Postat av: Johannes (Sparén)

Yo guys!

Tack så jättemycket för att ni använt mig som exempel på musik som kommer ifrn hjärtat. Det blir jag verkligen glad över!



Och Ronnie: SLUTA FELSTAVA! =)



Puss

/Jesus

2008-12-20 @ 06:05:47
URL: http://jesusandpals.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0