No one thinks big of you

I ett tidigare inlägg lyfte jag fram en reklamfilm från RTA (Road and Traffic Authority), och den har varit väldigt framgångsrik här i Australien. Kampanjen har varit väldigt framgångsrik här i Australien, och belönades med ett pris i kategorin ”Social Media” av Australian Marketing Institute.

Budskapet ”No one thinks big of you” är annorlunda. Ett lekfullt närmande i ett seriöst ämne. Framförallt när fortkörning är ett stort problem här i Australien, främst bland unga. Precis som Hanna, tycker jag att det finns något mer här. Budskapet når fram, genom TV rutan och särskiljer sig som Hanna skriver i sitt inlägg. Fokus ligger inte på skrämselpropaganda. Hur många som dör varje år eller liknande. Istället förlöjligar den fortköraren. Man vill göra det ”coolt” att köra lagligt, berättar Tracy Arthur från RTA i en intervju med Professional Marketing. Om det har lyckats med en attitydförändring i ämnet återstår att se. Men kampanjen når fram och vågar vara annorlunda. Jag gillar den och tror att den kommer att rulla ett tag.

Thomas - Melbourne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0