CSR

En blogg jag följer med stort intresse är CSR i praktiken, främst för att de skriver nyanserat och ärligt kring vad CSR faktiskt är. För någon vecka sedan lyssnade jag till en föreläsning som visade sig vara ett riktigt magplask. Den skulle röra sig kring CSR, och vikten av att använda det rätt men istället blev det något helt annat.

Föreläsaren var väldigt karismatisk, men lutade mycket åt en charlatan.

Ett viktigt inslag i CSR arbete är ärlighet och trovärdighet. Saknas det finns det inget innehåll. Föreläsningen kryddades med det ena påståendet efter det andra, och fler än jag satt frågande. Lite research efteråt visade just vad vi trott. Att en ganska felaktig bild hade målats upp.

Vad som är sant vet jag inte. Det jag vet är att jag ställer mig frågande. Om inte sanningshalten i hans berättelser är höga, eller åtminstone rimliga. Vad finns kvar då? CSR är ett viktigt inslag i dagens kommunikation, och är ett seriöst ämne. Vi ska vårda det, och inte låta charlataner urvattna begreppet.


// Thomas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0