Jag vill ha mera!

Sedan barnsben har jag älskat att läsa. Jag plöjde genom barnböcker som liten, och har tagit med mig det in i vuxenlivet. Ofta läser jag flera böcker samtidigt, för att få en spridning och för att hålla intresset uppe. Morgontidningen är en viktig del i min frukost, något jag får skylla på mina föräldrar som menar att morgonen är förstörd utan morgontidning. (vill påpeka att jag inte delar den åsikten)

Internet har öppnat upp oändliga möjligheter att helt gratis ta del av gratis läsning. Jag följer ett antal bloggar och internationella tidningar. Men jag har en annan svaghet. Magasin. Att få sjunka ned i ett intressant magasin är något jag gärna gör. I Australien läste jag B&T, Rolling Stone, National Geographic och en hel del annat.

Vissa av magasinen finns att tillgå helt gratis på Internet, men det spelar ingen roll. Jag betalar gärna för att bläddra igenom de glättiga sidorna, och roas av dess innehåll. Bara en sån sak att bläddra igenom en matlagningstidning och känna hur inspirationen växer för att sedan växla till det senaste numret av National Geographic och slås av skönheten som omger oss.

Jag vill hela tiden ha mera. En anledning är att jag vill växa och utvecklas, känna hur läsningen öppnar dörrar till andra världar.

Jag undrar vart vilka dörrar som öppnas upp härnäst?

Thomas S&C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0