Fortsättning följer

Det känns helt rätt att göra det här med en av mina bästa vänner. Ett naturligt steg att ta våra tankar till nästa nivå. En gemensam blogg. Precis som Ronnie skriver är det här inget vi bara gör, utan den grundläggande tanken är det på sikt kommer att mynna ut i eget företag.

Att jag befinner mig i Australien gör att vi kommer få en mer nyanserad bild kring kommunikation. Jag kommer att försöka delge er en bild av hur jag uppfattar världen här nere. För tro mig, det finns skillnader.

Företagstankarna föddes under vår C-uppsats ”Historien om det hållbara varumärket”. En uppsats som belönades med ett A, något vi är väldigt stolta över. Tillsammans är vi ett väldigt bra team. Våra styrkor är bland annat att vi är unga och är på väg in i branschen med ett öppet sinne. Det är en ekonomisk orolig tid just nu, även i Australien. Vad jag förstått från bekanta inom branschen i Sverige är det många som börjar se över sin ekonomi just nu.

Styrkor
Vi är båda starka individer, men tillsammans utgör vi ett team som är svårslaget på många sätt. Projektledarerfarenhet från Communicare 2008, praktik inom olika sfärer och andra yrkeserfarenheter gör att vi har en stor kunskapsbas. I och med min tid Australien kan vi också krydda med andra perspektiv. En positiv attityd är något som blivit vårt signum, vi vill och vågar.

Möjligheter
Vi är unga, nyexaminerade och på väg ut i branschen. Att är relativt okända i vissa kretsar är sant, men den här bloggen är ett sätt att skapa en medvetenhet om vilka vi är. Rutinen har vi inte, men den kommer vi få med tiden. Istället kan vi erbjuda en hunger och ett driv som få etablerade har. Vi vill lära oss, och saker och ting kommer att falla på plats.

Det här är bara början på historien.

Starcaptain.blogspot.com är början på vår berättelse. Var med från början och följ oss. Säg vad du tycker. Ge oss feedback, hjälp oss på vägen.

G’day Mate!

// Thomas – Melbourne

Kommentarer
Postat av: Andy P

Hej på er!



Våga er också på svagheter och hot (men det kanske ni gör, fast inte externt på bloggen)



Svagheter: Det ni egentligen redan listat lite vagt under möjligheter: branscherfarenhet- och egenföretagarerfarenhet



Hot: Långkonjunktur



Vill ockå lägga till en styrka:det retoriska perspektivet. Ni kan vara himla övertygande och säljande när ni vill killar - och det är ju just det ni vill!



Jag önskar er all lycka och framgång och antar att vi ses på Communicare 14 - 15 maj. Där får ni chansen att berätta mer =)



Ann´ledarn

2008-12-03 @ 12:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0