Keep walking Johnnie!

Sedan barnsben har jag varit svag berättelser. Under studietiden fick jag upp ögonen för begreppet storytelling, och både du och jag har sett flera bra exempel på det tidigare. Via Adfreak stötte jag på den här reklamfilmen. En sex minuters tagning där Robert Carlyle berättar historien om Johnnie Walker. En tagning där berättelsen flyter fram, och fångar in lyssnaren.

Det är både roligt och intressant att BBH göra den här typen av reklam. Ofta smäller man på med visuella effekter, höjningar i volymen och störande inslag. Här gör man det enkelt. Less is more.

Tyvärr har de tagit bort klippet, men det går fortfarande att se här


Jag gillar den skarpt, och det är möjligt att jag påverkades av den. Det finns en risk att jag måste köpa en flaska Johnnie Walker nästa gång.

Keep Walking.

/// Thomas, S&C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0