Nu smäller det för 43 gången...

Jag börjar med ett citat av Lasse Anrell:

"100 000 på läktarna. 100 miljoner framför tv. Tänk er om någon skulle komma på ett sätt att slå ihop bandyfinalen med schlager-SM och fotbolls-EM:s final. Det är Super Bowl. Gånger tio. "

Super är ett av världens största enskilda sportevenemang och är finalen i Amerikansk fotboll i den bästa ligan i världen, NFL. I år möter favoriten Pittsburgh Steelers överraskningen Arizona Cardinals och även om bollen inte är rund så kan allt hända i dessa finaler. Här har du lite fakta om matchen.

Utöver detta enormt häftiga sportevent så är det reklampauserna som ofta är en av de stora snackisarna. 3 miljoner dollar kostar 30 sekunder av reklampauserna, en summa som till och med är lite för hög för Star & Captain än så länge. I år ska ÖL-jätten "Bud" sända en reklamfilm i 3D någonting som kan bli riktigt spännande. Tyvärr har jag inte hunnit införskaffa några 3D glasögon men de får gå bra ändå.

Här är en lista från youtube på tio av de bästa reklamfilmerna under spuerbowl fram till förra året.

Just de... glöm inte att Bruce "the Boss" och hans eaststreet band spelar i halvtid =)

Nu ska jag ladda för kick-off. På schemat står den underbart bra filmen Any given Sunday och Madden 2008 till Xbox 360. (Tack P som hjälpte mig få tag i de).

Och tillslut...
Vilka vill jag ska vinna??

... Jag har alltid haft två lag i NFL Miami Dolphins och Pittsburgh Steelers så det måste bli Steelers för mig....
Vad säger du Thomas?

Orginaltiteln på trofén som delas ut till Super Bowl-vinnaren var från början ”World Championship Game Trophy”, men döptes 1970 om till Vince Lombardi trophy efter Green Bay Packers legendariske coach med samma namn som hastigt avled i cancer och ­hyllades för att ha tagit de två första Super Bowl-segrarna. Trofén är 58 cm lång och väger 3,2 kg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0