Ica var kanske inte först men...

... Dom gör ju det riktigt bra med sina reklamfilmer. Här om dagen satt jag och tittade på en gammal Jappreklamfilm på tuben. Men jag hittade inte bara en film, utan en hel serie filmer med samma personer och olika historier, en följetång helt enkelt. Det fick mig att tänka på just likheten med Icareklamserien.












Nu säger jag inte att Ica har tagit en idé rätt av, nej man har ju helt klart förändrat och förfinat hela idén med storyreklamfilm. Vad har man gjort då?  Jo, framförallt har man ju gjort den längre än fyra filmer. Det har gjort att man haft tid att låta sina tittare lära känna karraktärerna vilket gör att man känner sig mer familjär med filmerna. Familjär känsla måste ju helt klart vara en del av det man vill uppnå hos Ica då det är uppenbart att det är en av de egenskaper man vill fylla sitt varumärke med. Tack vare att den är längre har man även kunnat låta de olika filmerna hänga ihopp i längre historier som man nyfiket då följer i Tv-soffan. Det blir en snackis "har du sett den nya icareklamen".

Sen har man också förfinat det med knorrar och twistar. Nu senast så har man integrerat Sveriges näst mest kända reklamserie genom att låta "Telia pappan" komma in i Ica-butiken. Väldigt kul och väldigt bra regiserat, ett stort grattis till Ica för ett bra jobb.



/Ronnie S&C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0