Just cut it



Vi har alla sett det förut, men det är ändå snyggt. En snygg övergång och visuellt elegant. Med Stihl...

/// Thomas

If marketing emails could talk...



Spam är något vi alla klickar bort. Hur skulle vi göra om ett Spam var mer som en person. Hur skulle vi göra om Spammet var som killen i klippet?

Thomas, S&C

Guldägg och glans

Guldäggen delades ut till många lyckliga under förra veckan. Kan ärligt säga att de var en hel del intressanta bidrag i årets tävling. De flesta hade jag missat helt. Om det beror på att jag varit i Australien, eller om jag tittat åt fel håll låter vi vara osagt.

Något jag vet är att det är inspirerar mig att växa och bli bättre.


Thomas S&C

Vad skulle du göra?

En kampanj jag missat som jag introducerades för idag. Vad skulle du göra för att få en whopper? Skulle du kanske välja bort 10 vänner?

Thomas S&C

Påskägg på G

Det är en spännande tid vi lever i, om än smått kaotiskt. Många företag har tuffa utmaningar framför sig men för dom som vågar finns möjligheter. Vi omges av mängder med varumärken, och valmöjligheterna är smått oändliga. Som företag måste du erbjuda något mer.

Ett första steg är att öppna upp dig, och våga släppa ifrån dig varumärket till konsumenterna. För det är bara att inse, konsumenterna äger varumärket. Inte du.

Ett längre inlägg kommer i slutet av veckan. Lite av ett påskägg till dig som läsare.

Thomas S&C

Branding Logic

Jag hade glömt hur mycket jag gillar de här böckerna. Branding enligt Forrest Gump och Fuck Logic av Per Robert Öhlin är två vassa böcker. Läsvärt och lätt värda en plats i din bokhylla.



Sättet som Öhlin skriver på är väldigt intressant. Båda böckerna bjuder på en hel del insikter, så vad väntar du på?

Thomas, S&C

Global is the shit?

Kolla in den här sajten! Intressant koncept.

Världen blir mindre och vi kan använda oss av det!

// Thomas, S&C

RSS 2.0