Fånga in

Allt började i Sundsvall. Intresset hade funnits där under lång tid, men är först under de senaste åren jag insett det. Jag är en kommunikationsjunkie. I den här delen av världen är det vanligt med både TiVO och andra hjälpmedel att slippa reklam, men jag vill se den. Det kan ofta vara väldigt underhållande. För mig ligger intresset i att se hur man kommunicerar sitt varumärke. Inspiration finns där, men också viktiga lärdomar kring hur jag inte vill göra.

Två exempel från helt skilda branscher här i Australien. Det ena exemplet fångar in och skapar intresse. Det andra gör det inte.

1.

2.

Avslutningsvis. En av dessa fick nyligen ett väldigt fint pris. Vilken tror du?

Thomas

Kommentarer
Postat av: Hanna

Tycker Australien visar framfötterna vad gäller "social marketing". Har inte sett denna förut, men tycker att den skiljer sig lite från de tidigare kampanjerna. Inte samma fokus på skrämsel propaganda. Kreativt och med en ny fräsch strategi -trevligt med omväxling, tycker jag. Sticker ut från andra kampanjer som många, tyvärr, förblindats av.



Hoppas den är effektful bland målgruppen, vad tror ni?



2008-12-09 @ 14:05:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0