Madden!

Inleder med Ronnies fråga. Har aldrig varit ett större fan av NFL, men jag spelade mig trött på de klassiska Madden spelen. Kommer ni ihåg det första Madden till Sega Megadrive? En klassiker där fake punt var min favorit strategi. Men om jag hade ett lag? Av någon anledning gillade jag SF49ers och NY Giants.

Det är intressant att se hur miljarder spenderas under Super Bowl. Ett av världens största sportevent där reklam är ett viktigt inslag. Finns inget som egentligen kan jämföras. Fotbolls VM är världens största ”event”, men vi har ingen halvtidsreklam och uppträdanden av världsartister. Jag är tacksam för att många andra evenemang besparas reklamen. Vissa platser ska vara (mer eller mindre) reklamfria.

Tittar vi på VM-finalen i fotboll, tittar vi för att se matchen. I Super Bowl är reklamen en viktig krydda. En välkänd krönikör på AB avslutade sina krönikor från USA med ”bara i USA barn, bara i USA”. Något som är en lämplig avslutning på även det här inlägget.

Steelers vann finalen, jag såg de sista fem minuterna och det var precis lagom. Jag fick min dos av den amerikanska sporten som många i den här delen av världen skrattar åt. Rugby eller footy är för riktiga män fick jag höra här. Utan skydd, samma tacklingar Men det är ett evenemang modell extra large, precis som mycket annat i det stora landet i väst.

Thomas, S&C, från ett soldränkt Melbourne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0