Historien om flaskan...

Som ni kanske förstår av mitt val av tema så har jag nu
börjat läsa "Absolut-Historien om flaskan".

Det som ofta slår mig när de gäller lagar och regler är att dom
oftast gör människor mer kreativa. Behöver vi dessa ramverk
oss för att verkligen prestera på en hög nivå? Nej, självklart är
det inte alltid så men håll med mig att de är ofta man gör
bra ifrån sig i trängda situationer.

Kopplingen till veckans tema är helt enkelt att jag
tycker det görs väldigt smart marknadsföring för framförallt
varumärken med alkoholhaltiga drycker och tobak som produkter.
Förstå mig rätt, jag lägger inte någon värdering i produkten
utan själva marknadsföringen.

Till skillnad mot väldigt många andra varumärken verkar
man ofta ha en väldigt genomtänkt plan
för vad man håller på med. Det handlar inte om att man
ska göra EN rolig reklamfilm utan här pratar vi
koncept med tanke bakom.

Jack Daniel´s är som alla vet de som alla Rockstjärnor dricker...
Malboro rökte alla coola killar i Vilda västen...
Eller?

Nej, så är de ju inte men någonstans har man haft en plan att det är så man vill bli
sedd och på ett smart sätt ha lyckats med detta inte bara genom reklam utan ett helhetstänk
som genomsyrar hela varumärket. I Sverige arrangerar till exempel Jack Daniels tävlingen
Jack Rocks som är en musiktävling för osignade rockartister. Bra, smart, enkelt, lagligt...
All credd till dom.

//Ronnie S&C

Kommentarer
Postat av: s

blogg.se ÄR bättre... :)

2009-01-15 @ 20:32:15
URL: http://sweeetsofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0