Det ligger i luften

Sverige känns inte långt borta längre. Efter sex månader i underjorden och framförallt Melbourne närmar sig min återkomst med stormsteg. Att göra den här resan är bland det bästa jag gjort, och jag har utvecklats väldigt mycket här nere. Jag har en känsla av att det är dags att skriva ett nytt kapitel och det är därför jag liksom Ronnie söker jobb i Sverige.

Senast igår hade jag ett väldigt intressant samtal. Det var intervju nummer två för ett jobb i Stockholm. Eftersom jag befinner mig här nere gjordes även denna intervju över Skype. Den första intervjun gjordes med företagets VD, och den här gången ställdes jag inför en tuff trio. Kluriga frågor avlossades, som jag besvarade på bästa sätt.
En fråga dröjde sig kvar, en fråga som återkommit från flera olika håll den senaste tiden.

Vad gör du om fem år?

Framtiden är härligt oviss, och jag vet inte alls vart jag är om fem år. Möjligheterna är många, besked och beslut den närmaste tiden kommer att forma min väg in i framtiden. För både jag och Ronnie väntar på svar just nu, och det ligger spänning i luften.

Kan du känna den?

Thomas, S&C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0